Tuesday, April 7, 2020

Top 20 Memorable Talks

These are my top 20 memorable talks in alphabetical order.
You can also watch them in this playlist.
(Estes são meus 20 trabalhos de legendagem mais memoráveis em ordem alfabética.
Você também pode assistir a eles nesta playlist.)

"A Holocaust survivor's blueprint for happiness"
("O homem mais feliz do mundo - a história do sobrevivente de 99 anos do holocausto")
by Eddie Jaku
www.ted.com/talks/eddie_jaku_a_holocaust_survivor_s_blueprint_for_happiness?language=pt-br

"A love letter to realism in a time of grief"
("Uma carta de amor ao realismo em um momento de aflição")
by Mark Pollock and Simone George
www.ted.com/talks/mark_pollock_and_simone_george_a_love_letter_to_realism_in_a_time_of_grief?language=pt-br

"A mother and son's photographic journey through dementia"
("Uma viagem fotográfica de uma mãe e um filho pela demência")
by Tony Luciani
www.ted.com/talks/tony_luciani_a_mother_and_son_s_photographic_journey_through_dementia?language=pt-br

"A Parkland teacher's homework for us all"
("A lição da professora de Parkland para todos nós")
by Diane Wolk-Rogers
www.ted.com/talks/diane_wolk_rogers_a_parkland_teacher_s_homework_for_us_all?language=pt-br

"Face your fears"
("Enfrente seus medos")
by Karim Katranji
www.youtube.com/watch?v=lxztfAaFBaE&language=pt-br

"Facebook's role in Brexit — and the threat to democracy"
("O papel do Facebook no Brexit e a ameaça à democracia")
by Carole Cadwalladr
www.ted.com/talks/carole_cadwalladr_facebook_s_role_in_brexit_and_the_threat_to_democracy?language=pt-br

"How a 13 year old changed 'Impossible' to 'I'm Possible'"
("Como um garoto de 13 anos mudou o 'impossível' para o 'sim, possível'")
by Sparsh Shah
www.youtube.com/watch?v=bC0hlK7WGcM&language=pt-br

"How I climbed a 3,000-foot vertical cliff — without ropes"
("Como escalei um paredão vertical de 900 m sem cordas")
by Alex Honnold
www.ted.com/talks/alex_honnold_how_i_climbed_a_3_000_foot_vertical_cliff_without_ropes?language=pt-br

"How I fail at being disabled"
("Como fracassei em ser deficiente")
by Susan Robinson
www.ted.com/talks/susan_robinson_how_i_fail_at_being_disabled?language=pt-br

"How language shapes the way we think"
("Como a linguagem modela nossa forma de pensar")
by Lera Boroditsky
www.ted.com/talks/lera_boroditsky_how_language_shapes_the_way_we_think?language=pt-br

"How to deconstruct racism, one headline at a time"
("Como desconstruir o racismo, uma manchete de cada vez")
by Baratunde Thurston
www.ted.com/talks/baratunde_thurston_how_to_deconstruct_racism_one_headline_at_a_time?language=pt-br

"My journey from carrying a weapon to carrying a guitar"
("Minha jornada de carregar uma arma a carregar um violão")
by Alias ​​Alameri
www.ted.com/talks/elias_alameri_my_journey_from_carrying_a_weapon_to_carrying_a_guitar?language=pt-br

"'Only Boys Aloud' Welsh choir"
("Coral galês 'Only Boys Aloud'")
by Tim Rhys-Evans and Only Boys Aloud
www.youtube.com/watch?v=AgBMETH2UHA&language=en

"Pause"
("Pausa")
by Lincoln High Slam Poets
www.youtube.com/watch?v=X_vl1NwFaLk&language=pt-br

"Programming for unlimited learning"
("Programar para aprender sem limites")
by Antonio García Vicente
www.ted.com/talks/antonio_garcia_vicente_porque_le_enseno_a_ninos_como_yo_a_programar?language=pt-br

"Science didn't understand my kids' rare disease until I decided to study it"
("A ciência não compreendia a doença rara de meus filhos até que decidi estudá-la")
by Sharon Terry
www.ted.com/talks/sharon_terry_science_didn_t_understand_my_kids_rare_disease_until_i_decided_to_study_it?language=pt-br

"Seasons of Love"
by Ram's Head Theatrical Society
www.youtube.com/watch?v=-LF_l9vvoek&language=en

"Want to change the world? Start by being brave enough to care"
("Quer mudar o mundo? Comece tendo coragem suficiente para se importer")
by Cleo Wade
www.ted.com/talks/cleo_wade_want_to_change_the_world_start_by_being_brave_enough_to_care?language=pt-br

"What comes after tragedy? Forgiveness"
("O que vem depois da tragédia? O perdão")
by Azim Khamisa and Ples Felix
www.ted.com/talks/azim_khamisa_and_ples_felix_what_comes_after_tragedy_forgiveness?language=pt-br

"Why people believe they can't draw"
("Por que as pessoas acreditam que não sabem desenhar, e como provar a elas que sabem")
by Graham Shaw
www.ted.com/talks/graham_shaw_why_people_believe_they_can_t_draw?language=pt-br

No comments:

Post a Comment